Drobečková navigace

Úvodní stránka > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Důvod a způsob založení

Obec Dobromilice má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, 
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

 Sazba

- černobílý tisk:

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - jednostranně

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - oboustranně

 - barevný tisk:

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - jednostranně

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - oboustranně

 

 

2,- Kč

4,- Kč

 

15,- Kč

30,- Kč

- náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací

                                        - za každých započatých 15 minut

 

120,- Kč 

30,- Kč

- poštovné

dle sazebníku České pošty

- poplatek za odeslání informace el. poštou - do 30 stran

10,- Kč

- poplatek za odeslání informace el. poštou - 30 až 100 stran 40,- Kč

- poplatek za odeslání informace el. poštou - každých 30 stran                                                                        nad 100 stran

 

Ostatní náklady - dle skutečně vynaložených nákladů

10,- Kč

Formuláře

 

POPLATKY pro r. 2019:

odpad  450,- Kč/rok/os

stočné 650,- Kč/rok/os

pes  100,- Kč/rok (1 pes)

 

Úřední hodiny OÚ pro veřejnost:

pondělí, středa:              8:00 - 17:00 hodin

čtvrtek:                        8:00 - 15:30 hodin

polední přestávka            12:00 - 13:00                (zákoník práce § 88)

DSC05453[6].JPG

KONTAKTY:

starosta

    Ing. Stanislav Mrňka        582 372 230
    725 131 110

účetní 

    Svatava Čmelová              582 370 526

e-mail: ou@dobromilice.cz

podatelna@dobromilice.cz

Popis úřadu

 

23. 3. Ivona

Zítra: Gabriel

Přednáška v Regionálním muzeu 

Výstřižek, přednáška o cestě na motorkách.JPG

 

Velikonoční jarmark v Regionálním muzeu 

  • 7 dubna 2019 

 

 

 

KONTEJNER NA KOMUNÁLNÍ ODPAD:

Výstřižek, kontejner na komunální odpad.JPG

Návštěvnost stránek

222918