Drobečková navigace

Úvodní stránka > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Důvod a způsob založení

Obec Dobromilice má dlouholetou tradici a její činnost se řídí zákonem č. 128/2000 Sb. o obcích, v plném znění.

Příjem žádostí a podání

Žádost o informace se přijímá na obecním úřadě v úředních hodinách. Žádost může být podána ústně nebo písemně.

V případě, že je žádost podána ústně, zástupce obecního úřadu, který žádost přijal, ji ústně vyřídí. O takovém vyřízení žádosti se neprovádí písemný záznam.

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • odvolání se podává písemně hnědou doručenkou na adresu obecního úřadu, 
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele. 

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce, 
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

 Sazba

- černobílý tisk:

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - jednostranně

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - oboustranně

 - barevný tisk:

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - jednostranně

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - oboustranně

 

 

2,- Kč

4,- Kč

 

15,- Kč

30,- Kč

- náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací

                                        - za každých započatých 15 minut

 

120,- Kč 

30,- Kč

- poštovné

dle sazebníku České pošty

- poplatek za odeslání informace el. poštou - do 30 stran

10,- Kč

- poplatek za odeslání informace el. poštou - 30 až 100 stran 40,- Kč

- poplatek za odeslání informace el. poštou - každých 30 stran                                                                        nad 100 stran

 

Ostatní náklady - dle skutečně vynaložených nákladů

10,- Kč

Formuláře

 

26. 9. Andrea

Zítra: Jonáš

Kontakty

Pavel Drnovský
starosta
582 372 230
725 131 110

Svatava Čmelová
účetní
582 370 526

Popis úřadu

 

dopravní info logo.PNG

  Hasičův rok obr..png

čhmu logo.png

Počasí, voda, ovzduší

Voda - Stavy a průtoky 

  

20170828_155630aa.jpg

Návštěvnost stránek

163686
Obec Dobromilice