Horní menu

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30
Cvičení FIT BODY v Dobromilicích
1
Pobočka České pošty 1.10. uzavřena
2 3 4 5
Burčákový pochod po Víceměřicích
Loučení s létem, aneb posezení s burčákem
6
Koncert na zámku
7 8 9 10 11 12
Traktoriáda
13
14 15
Oznámení o odečtu vodoměrů
16
Oznámení o odečtu vodoměrů
17
Oznámení o odečtu vodoměrů
18
Oznámení o odečtu vodoměrů
19
Kontejner na velkoobjemný odpad
20
Strašidla v muzeu
21 22 23 24 25 26
Sběr železného šrotu a vysloužilých elektrospotřebičů
27
28 29 30 31 1 2 3
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    Pondělí, středa: 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00
    Čtvrtek: 8:00 - 12:00 13:00 - 15:30
  2. Telefonické podání+420 582 372 230
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu ou@dobromilice.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad Dobromilice, Dobromilice 6, 798 25 Dobromilice.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Pondělí, středa: 8:00 - 12:00 13:00 - 17:00
Čtvrtek: 8:00 - 12:00 13:00 - 15:30

Telefonické podání: +420 582 372 230
Poštou na adresu Obecní úřad Dobromilice, Dobromilice 6, 798 25 Dobromilice
Elektronicky na e-mail: ou@dobromilice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: xa5axft 
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na Obecním úřadě
  • Poštou na adresu Obecní úřad Dobromilice, Dobromilice 6, 798 25 Dobromilice.
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka

Sazba

- černobílý tisk:

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - jednostranně

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - oboustranně

  kopie nebo výtisk z PC        (formát A3) - jednostranně

 - barevný tisk:

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - jednostranně

  fotokopie nebo výtisk z PC (formát A4) - oboustranně

  kopie nebo výtisk z PC        (formát A3) - jednostrannně

 

 

2,- Kč

4,- Kč

15,- Kč

 

15,- Kč

30,- Kč

25,- Kč

- náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací nebo např. vyhledávání v archívech obce 

             + cena za každých započatých 15 minut 

120,- Kč 

+  30,- Kč/každých započ. 15 min.

- poštovné

dle sazebníku České pošty

- poplatek za odeslání informace el. poštou - do 30 stran

10,- Kč

- poplatek za odeslání informace el. poštou - 30 až 100 stran 40,- Kč

- poplatek za odeslání informace el. poštou - každých 30 stran                                                                        nad 100 stran

10,- Kč

Formuláře